Tuesday, June 22, 2010

.: Dulu :.

Dulu..
Aku pernah mengecApi kebAhagIaan,
berSama- samanya aku leka,
m'hbskan masa yg sPtTnya terisi dgn kegIatan yg lbh b'faEdah.
Wlpn di bAtasi benua, kami masiH dpt mengekaLkannya.
ShGgalah, pd suatU hari, di saAt hati kami tidak lg b'satU, berSangka bAik & t0leransi tidak lagi menjadi pegangan. Hati sakit. Jiwa peDiH.

DAN PADA SAaT KEKECeWAaN ITu,
Kau hdir dlm hdpku.
MengetUk pintU hatiku.
MembAwa seribu pengertian.
Tidak t'gmbAr riangnya hati ini.
Baru ku sdr, sdh lama Kau menabur beniH kasiH syg thdpku. Cuma aku yg dlm ketidak seDaran. Sepanjang p'hbgn ini, blm pRnah sakitkan hati aku,
blm pernah Kau kecewakan aku. Berita2 gembira yg Kau bwa sntsa m'ceriakn hdpku. SRt2 cinta Kau layangkan mjdi peneman aku sehari2. Tidak pula ku jemu m'bCanya. Dan tidak pula Kau jemu m'jgaku, di kala ak keseDiHan,
Kau,
kujadikan tmpt meluahkn sgla pengaduanku.

DI KALA AKU GEMBIRA,
ku tahu Kau berSama aku pd ktka i2.
Kau hadiahkan aku tman2 sjati, tman2 yg ikhlas dlm pjuangan mrka.
Aku hargai p'berian i2, agr aku trt sama brada di landasan mrka. Namamu sering mjadi siulan seharian. Ku tahu Kau sRing menguji ksiH sygku, Kau uji kstiaAnku. ShGgakan dlm x sdr ak pla menyakiti hati Kau. MaAfkan aku whai kekasiH hati. X mMpu ku tandingI kehebAtan cinta Kau. SungGuh inilah manis kbhGiaAn yg ak nantikan. Aku pasti Kau tidak akn pRnah meningGalKn aku. Hanya Kau dan aku.
KEKASIHKU ALLAh....

No comments:

Post a Comment