Friday, May 20, 2011

berCutI bErsaMa KeluArga di pulau pinang..

Sempena cuti hari wesak dan sempena aku hbs exam mggu lps aku dan keluarga, bknlah keluarga besar, cuma Mak, Ayah, Kakak, Aku dan sedegil Hazieq(ank abg aku) pergi bercuti ke Penang... asalnya cadangan kami nk pegi Cameron Highland, tapi pe la sgt yg de kt sna.. skdar nk beli buah2 or sayur2 segar.. bl dah trun layu jgk.. baik beli je dkt Tesco.. oke.. kami bertolak dari rumah pkul 7.30 pagi hari sbatu ( 14/05 ).. aku bwk kete dari rumah smpai taiping lps tu tukar dgn kakak aku.. smpi penang lbh kurang pkul 12 tghri..psing2 cari hotel smpi tersesat2.. penang ni byk jln sehala.. tapi x blh check in lg..check in kol 2...

aktiviti sepanjang percutian..

14 May 2011 ( sabtu)

1.30~3.00 : lunch time dekat Line Clear Nasi Kandar..punye la susah cari kdai ni.. search kt tenet bkn main glamer lg.. siap tulis sajian wajib di Pulau Pinang..tapi kedai die mmg klasik la.. kalu kt selangor ni mcm celah2 bangunan tu je...

::oke nmpak x tlsan nasi kandar tu.. ni la hazieq si mulut becok..::

3.15~5.00 : berantai2 dekat hotel.. rehat2 jer.. Hotel kami Hotel Mingood.. hotel save budget..

5.00~ 7.20 : berkelah dekat Pantai Batu Ferengghi.. Sihazieq sgt suke la kn.. mmg tmpat kegemaran di mandi2 ni.. kami sume x mandi.. hazieq sorg je berendam..

:: hazieq kalau sruh tgkp gmbr mmg x suke pndg camera::

7.30~8.15 : Solat Maghrib dekat Masjid Terapung Tanjung Bungah.. Al Kisah masa dkt masjid ni sliper aku hilang.. rupa2nya de org pkai g toilet.. die kata mcm sliper msjid.. tau ar sliper murah..tp jgn la rembat... huhu..

:: Depan Masjid Terapung::

8.30~10.00 : Makan dekat Padang Kota Lama.. org kata Char kuew teow kt situ sdp.. skali hambek ko sepinggan RM8!!!!!! mak ai.. boleh knyang 2 hari oooo.. mahal.. tp org kta klu mkn kt sini kna pndai loghat utara.. baru x kna tipu.. mne plak kitrg nk loghat.. ckp jawa banjar reti la...

:: ni la die.. aku rsa mhl sbb udang je la::

Lpas mkn blk rehat & tdo dkt hotel.. hazieq balik2 nk mndi lg.. padahal klau dkt rumah x suke mandi.. sbb mandi dkt bath tab je die ske sgt mndi..

15 May 2011 ( Ahad)

9.00 ~ 1.00 : pegi bukit Bendera.. Dapat la rsa naik ats tu. naik train.. baru je siap renovate tmpt tu.. sblm naik kt bwh panasnye cuaca Tuhan je la yg tau.. nk bka mata pn x larat.. smpai ats puncak bukit tu hujan sgt lbt.. nsb baik de tmpat berteduh...

:: sblm naik train:

:: Puncak Bukit Bendera bersama mak, ayah & hazieq. (kreadit 2 akak)::

:: tgk la bdk kecik tu.kt mne aku de. die pn de::

Lpas pergi Bukit bendera kami pergi persiaran Gurney.. mkan pasembur dkt sana smbil rasa angin laut.. aku, kakak dgn hazieq mkn pasembur. mak dgn ayh mkn char keuw teow agai,.. tapi kli jauh lbh murah.. hanya RM3,50... hambek ko.. 2 kali lbh murah dari mlm semalam..lps mkn balik hotel.. berehat sbb esok dah nk balik sabak bernam...

16 May 2011 (isnin) bersamaan bufday en. bobo saya..

9.00 a.m : siap2 nk blk sbak bernam dah.. pecah laju (Breakfast) bak kata zizan.. dkt hotel.. lps tu check out. pegi sggh pasar hrmmmm... pe ar.. x igt nma die.. tp nk beli jeruk... wajib beli bl dtg penang... x tgkp gmbr pn...

blk semenanjung naik feri..

:: bukan main suka lg budak kecik ni tgk air::

balik tu sggh rumah kawan akak sekejap dkt pe ea nma die.. tp exit dkt tol jawi la.. kol 4 gerak balk.. sggh pulak dkt Kuala Sepetang, Taiping.. makan mee udang banjir mak jah.. mmg puas hati.. alaaaaa... kdai yg selalu msuk tv tu.. siggah sembahyang maghrib dkt masjid trong, taiping. jumpa besan mak dgn ayah.. (mak ayah kak zura)...smpai sbak bernam dalam pukul 10.00 p.m....

nota kaki: percutian yg puas hati sbb bercuti sbb nk cari mkanan...

1 comment:

1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.