Thursday, August 23, 2012

tiada kata-kata seindah coretan

hambek ko..tajuk en3 yg amat la jiwang.. dh lame sgt x tulis en3 kn..smnjak on9 guna fon ni malas sungguh nk menaip dkt blog..
ade byk bnda aku nk kongsi kan..so, en3 ni agk pjg.. rajin2 kan la bca smpai hbs..

PERTAMA!
Selamat Hari Lebaran utk semua kwn2 blogger.. mintak maaf klau sepanjang kita jd kawan dekat dlm dunia blogging ni, aku byk sgt terkasar bahasa, terperli, or what so ever yg dh buat anda2 smua terguris.. tahun ni x de kad raya uutk anda2 semua.. sbb mmg x on9 gna lappy sepanjang pose ni.. mmg x sempat.

KEDUA!
result sem lps naik sikit sgt2.. mmg slh aku rsanya..blaja main2..byk tdo dpd blaja.. nk dpt DL tu jauh skali.. jln msih jem nk pg DL.. tp sbb result naik yg sgt sikit tu, bo dh belanja makan.. TQ bo!!

KETIGA!
sepanjang puasa ni mcm2 bnda jadi..
salah satunya, abah dah kembali kerahmatullah pada 9 ogos 2012..(msa aku taip ni automatik air mata meleleh)..Al Fatihah utk arwah abah.. even dia bukan abah aku, bukan lah bapa kandung aku, dia cuma abah bo, tp tah la.. aku tetap rsa sedih.. sbb aku aspect satu hari nnt abah akan jadi abah aku sendiri. semua org nasihatkan aku supaya aku kuat. aku kena ada dekat bo sentiasa. bg semangat dekat bo..nampak bo sgt tabah, sgt kuat, wlpn aku tau bo simpan dalam hati. aku kenal bo. dia x blh lapar. blm sempat lapar dia dh nak mkn.. tp on that day, dia x berbuka puasa, even sahur on next day pun x.. aku tau dia simpan bnda tu.. sbb semua org suruh dia kuat suruh dia jaga umi, jaga adik. untuk 2 hari tahlil, Syukur aku dpt join.. mak & ayah sgt faham.. dorg izinkan aku pg.. pada aku masa ni, asalkan aku dpt buat bo rsa dia x sorg2 hadapi bnda ni. dan masa ni aku sendiri pun sgt sedih sbb org yg aku syg tgh bersedih.. kawan2 tempat aku meluah rsa.. tmpat aku mintak semangat.. thanks mak,jie,aimi & fisz..sepanjang 2 hari aku pg kenduri tahlil dkt rumah bo, bergaul dgn ahli keluarga dia, bantu apa yg aku mampu aku jadi jatuh syg pd keluarga dia. jatuh syg pd umi.. Umi, Insyaallah gha akn tunaikan apa yg umi bisikkan pd gha hari tu.. umi cium pipi aku.. ni saat aku plg tacing.. aaaaa... (leleh lg air mata ni)

KEEMPAT!
tahun ni tahun ke 3 aku dgn bo raya berjauhan. redha.. sbb kami msih belum ada ikatan..
semalam raya keempat, atuk (atuk bo) potong kaki. x sure smpai mana, sbb x dpt the official info. tapi yg buat aku terasa sedih dugaan buat bo sgt besar sepanjang ramadhan & syawal tahun ni.. aku harap sgt2 bo tabah.. atuk de kencing manis.. kencing manis ni penyakit keturunan kn.. so! lepas ni aku kena kawal mknan bo.. 

KELIMA!
bila aku tulis en3 maknanya bnda tu aku mmg dah x tahan. maknanya x de tempat lg aku nk meluahkan isi hati, x de sape yg aku rsa mampu menjadi penasihat..
sungguh aku sgt2 kuat cemburu! aku rsa sape yg rapat dgn aku semua tau. 
aku x dianugerahkan paras rupa yang cantik. aku berkulit gelap, aku ade peha yg besar, aku x pandai bergaya, aku x pandai bermake up..aku serba serbi sederhana.. klau nak digandingkan aku dgn bo aku bukan la bagai merpati dua sejoli, tp aku bagai enggang dan pipit.sebab kan bnda ni aku sentiasa rsa rendah diri. bo selalu kata dia nak kawen dua, blm lg kawen kami ni. dh de cita2 nk kwen 2. kdg2 bo bergurau, tp aku takut..cnthnya "yat tu gado2 dgn asri.aku kebas kang" ok..tu cnth terdekat la kn,.. cmne aku x sentap.. korg dh la 1 opis, slalu msg plk tu.. yat plak klau de pape slalu mntak pndpt bo.. opkos la aku jeles kn.. aku ni dh la berpegang pada prinsip 'kapal terbang pun org hijack ni kn lg tunang org'

aku ni dh la raya jauh dr bo, sehari sekali mst aku call bo... tp 2 hari lepas, aku call die 2 kali dlm sehari. siang tu aku dah call, mlm sblm aku guling2 ats katil aku call die lg skali. saje nk lepaskan rindu.die x angkat fon. tp die bbm aku, die tulis "letih la bo nak lyn gha call" hari ni pun bru sekali aku call die,die baru je angkat fon die trus kata "sepanjang bo dkt pahang ni bo baru call gha sekali, tp gha dh call berkali2"
mungkin die ckp dgn niat, jimat2 la kredit tu. tp hati pmpuan aku tetap terasa. at least klau kdt aku hbs sbb aku call die. tp klau kdt die hbs, dia call sape???

lg 1, aku x suke jadi org terakhir tau pape psl die.. ok contohnya, die pg kerja luar. de keje dkt s.alam,die x bgtau aku. tp org lain blh tau.. aku ni plak dpt anugerah agaknya.. pape yg die sorokkan dpd aku mst aku dpt tau. aku x suke org lain yg bgtau aku. aku nk tau dpd mulut die sendiri. aku ni klau psl die je aku de instinct. sorok la celah gua mn pun at last aku dpt tau jgk. seingat aku dl, die pg danau, x bgtau aku.. 2 hari lps tu aku tau jgk. pg tgk bola dkt stadium s.alam, die kata die dkt rmh. hbs je bola aku tau jgk. ex dia kawen. sehari sblm mjlis aku tau jgk. ish,..byk la yg aku dpt rs.. bukan berlagak. tp stiap kli die sorokkan pape, aku mst dpt rsa x sedap hti. kdg2 aku ignore rs tu. tp mkin aku biakan, mkin laju jantung aku ni. aku pnah berdoa, buang kan rsa ni. sbb bila aku tau cmni, akan buat kitorang gado. lbh baik aku x tau dpd aku tau. once aku tau, aku jgk yg sakit hati. tapi Allah kurniakan aku rasa ni, spya aku tau kebenaran, MUNGKIN.. 

semua org mengharap penghujung sesebuah perhubungan adalah kebahagian..semua org harap akan berkahwin dgn org yg kita syg.. btl x??
aku x tau pe perasaan bo bila aku sentiasa disisi die.
aku x tau kalau dia rimas sbb aku sentiasa ambik berat pasal dia.
aku x tau sampai bila aku mampu bertahan.
aku x tau sampai bila kami akan bersama.
aku x tau kalau ni semua dugaan utk tempuh bahagia 1 hari nanti..
yang aku tau, yang aku pasti, pe yg aku buat sebab aku cintakan dia! sgt pasti!!


p/s: utk bo, even bo rs gha x cntik, gha merimaskan, gha cewek, gha degil. gha harap bo dpt trma gha seadanya mcm gha trima bo seadanya. bo! smpai masanya nnt ia akan jd jgk. cume msa yg akan menentukan.

1 comment:

  1. untng bo dpt ko slalu ambik berat tntg pkwe..xpnah lg aku jmpe awek gni..ex aku dlu pn x mcm gni..sume asyk aku jew yg kne..huhu sdey2...last2 die tung dgn org laen jgk..huhu

    ReplyDelete