Tuesday, December 6, 2016

MENGALAH

kadang-kadang kita terpaksa mengalah sebab kita taknak orang lain terasa.

sebelum kawen. aku selalu fikir. untung ipar2 aku. mak ayah aku sediakan dorg sorg satu bilik. kalau balik x de istilah terpaksa tidur luar. maka aurat masing2 terjaga. kalau penat nak rehat2 pun x de masalah. kakak ipar aku nak susukan anak, tidokan anak pun x de masalah. ade privacy. bila aku nampak keadaan macamni. aku harapkan benda yang sama bl aku dah kawen.

tapi siapa kite nak tentukan segalanya. dulu aku agak terasa bila aku ade anak kecik. menyusu badan. terpaksa tidur luar depan tv. sedangkan org lain x de anak kecik. yg mahram nya x terbatas. x perlu bertudung. bujang. tido lena dalam bilik. aku pulak bila nak susukan anak kena la menyorok mana2 ceruk. 

After 1 year. aku dah boleh absorb benda ni. x pe la depan tv ke. celah dapur ke. depan pintu tandas ke. yang penting kita bahagiakan orang tua kita. dia tengok anak cucu balik penuh kan rumah. dia rasa bahagia. 

Kan aku kata. Kadang-kadang mengalah tu lebih buat kita bahagia. 

No comments:

Post a Comment