Friday, December 3, 2010

Rumah & ofis

rumah aku adalah di taman TTDI jaya, shah alam
opis aku pulak dekat tmn perindustrian TTDI Jaya Shah alam..
jarak rumah aku ke opis lbh kurang 200meter..
dulu2 aku g kje jln kaki je..
kalau pg2 tu x smpat berpeluh la..
skang g kje naik moto..(moto pijam)
skjp je dah smpai..
klau aku bgn pkl 8.15 pn aku msh blm terlalu lmbt smpai opis..
aku blh gosok gigi dengan lama..smbil termenung dpn cermin..
boleh cuci muka smbil picit jerawat..
mandi smbil main2 buih...
bersiap2 smbil bergaya depan cermin..
pkai cream rata2..
pkai bedak tebal2..
gayakan tudung dgn pelbagai gaya..
kalau boss call pn ckp la..
saya pegi pjbt pos kjp..
hahahaha..
lps tu smapi opis buat muke selamba..
BEST!!!!!!!!!!!

tapi yang x best nye...

disebabkan rumah aku yg dkt dgn opis ni..
bos aku slalu mtk tlg aku x kire waktu..
contohnya:
situasi 1...
satu hati tu, lps solat subuh pkl 6.30 pg..
aku baru je nk smbg tdo aku..msg msuk..
msg dari bos( aku pelik..giler org tua ni msg aku sbuh2)
Bos : " salam gha.dah bgn? i dah draft kn letter to PM.i send 2 ur email.can u print & my bro will get u"
aku:"oke.."
Bos: " how early u can come to the ofis?my bro is waiting 4 u"
aku: "8 am bos"
bos: " 7 am.can o not? my bro nk submit that letter to the PM this morning"
aku pn tgk jam..gler nk soh msuk kol 7..skng dah pkl 6.45am..
aku: " 7.30 bos.."
Bos: "TQ gha"

situasi 2:
hari ahad..mcm biasa la..bgn lmbt..tgh mkn tghri..de 1 no x dikenali call...
" ni jiha ke?? ni !@$^%^*....dtg opis bleh x?saya nk pjm cop ofis"

anytime je die nk oder aku buat kje..

situasi 3:
sblm blk keje bos akn hntr email..
"jiha pls prepare the doc 4 SDE & wait for me at petronas on 8.30 pm."
rmh aku dkt dgn petronas..so sng je la die nk jmpa n ambik doc..

tu la nsb nye aku yg berumah dekat dgn opis..
2011 kena behijrah..
pasti...

No comments:

Post a Comment