Wednesday, October 26, 2011

semakin tertekan

aku rindu sgt dekat mak ayah aku..smenjak 2 menjak ni mcm2 jd..skrg stiap ptg hujan.. stiap hari blk klas kna hujan.. ngadu kt mak.. mak jauh dekat tanah suci tu.. tapi aku ngadu dekat mak.. sbb sblm ni pape jd mmg cerita dekat mak..bl cerita tu rsa tenang sgt.. mak kata x pe la.. pg la bwk kereta pg klas..nnt demam hari2 kna hujan..1 hari nk g klas aku bwk la kereta sbb hujan.. wlpn x de la lbat smpai ribut taufan, tapi klu nk smpai kt klas lencun jgk la..baru je kluar rumah smpai dkt round board rumah tu, tb2 kereta mati tgh jln.. uhhh.. start2 x blh jgk... peluh mula menitik..aku kuar kereta buka bonet dpn..tanda kereta aku rosak la..dgn hujan mkin melebat dkt luar..tapi x de sorg pn yg sudi hulurkan bantuan.. x de sorg pn yg cuba tnye knp.. X DE SORG pun!!!! wlpn yg lalu tu jiran2 aku.. de la dlm 10 mnt aku kt round board tu. baru de sorg berhenti.. mind set aku terus je trefikir.. org kaya sume cmni ke??

Mak!!
anak mak ni nk g klas mak.ade kuiz mak... kereta rosak masa hujan..
Ayah!!
kereta ni buat hal lagi,..

tu kisah hari khamis lps..

hari isnin.. tghri nk blk anggerik.. tgk tayar moto pancit..oh! Ya Allah.. ape dugaan Mu pada HambaMu ini.. kereta yg dkt rumah tu pn x baik lg.. moto plak buat hal.. blm pun selesai yg ade tu, dtg lg mslh lain..

Mak!!
mak slalu kata, igt Allah, mst kita akn tenang..

hari ni aku pg hantar bateri kereta.. nk recharge.. mgkin kereta x boleh start sbb bateri weak.. hntar dkt TTDI.. sbb tu je kdai yg aku tau. aku dah pg dkt area umah aku x de. org tu ckp ambik dlm pkl 4.. pkl 3.30 hujan trun dgn lebatnya.. mcm x nk berhenti pun de.. tp pkl 4.30 tu dah reda skit.. aku redah jugak la..smpai dkt TTDI hujan lbt sgt.. abg kt bengkel tu siap ckp lg" x pe la dik, tggu sini dlu. tggu hujan berhenti. bhaya ni bwk moto hujan2.."
tp aku tau hujan mmg x kn berhenti..smpai mlm punya la hujan ni..hari ni, aku berhujan lg demi bateri kereta..

Mak!!
Anak mak ni sakit sgt kepala.. knp tah dah 5 hari mak.. sakit sgt smpai tarik2 kt kening..
mak doakan ank mak ni sht je yer..

Rindu sgt dkt mak ayah!!

No comments:

Post a Comment