Friday, October 14, 2011

Status Facebook

Facebook (Fb) ni dah jd mcm ubat.. pagi, ptg, mlm.. wajib buka.. klu x bka tu rsa mcm x tau dunia semasa.. rasa sakit je kalau x buka.. mcm aku kata, mcm ubat..kalau x mkn ubat bole jatuh sakit. ade bagus ade buruk FB ni.. yg baik, baik la. tapi yg buruk sgt la burukk.. kalau kite perhatikan mcm2 jenis status FB yg de..

kt sini aku senaraikan jenis2 status FB:

status meluah perasaan:
  • aku tau siapalah diri aku. umpama gagak hitam yg ingin bersaing dengan merpati putih.aku rindu padamu kekasih ku..
  • apalah nasib.. dah la esok ade test, ade plak makhluk yang menyakitkan hati... tapi sayang..
* ni mcm ala2 mintak simpati atau konon2 meluah rasa yg terpendam beribu tahun la..


Status nasihat:
  • Semoga melihat KEBAHAGIAAN orang lain yang tidak pernah kita kecapi itu, masih mampu membuat kita TERSENYUM, REDHA dengan ketetapanNYA..SABAR dengan ketentuanNYA dan BERSANGKA BAIK dengan aturanNYA...BAHAGIA itu ada di dalam hatimu...InsyaAllah..
  • "Do good to others, surely Allah loves those who do good to others.
*ni status yg bagus la.. kalau bca sejuk je hati.. x de la rsa mcm nk hempuk je tuan punye status..


Status ucapan:

  • " selamat pagi, Selamat tengahari, Selamat Malam, Selamat siang"
* lps tu status tu x de org komen pun.. asl buka mata je post morning. nk tutup mata je post nite


Status bajet org nk tau pasal die:

  • go to toilet.
  • sakit perut..gastrik lagi..
* kalau artis yang update status cmni konfem beribu yang like.. beratus yg komen.. tapi kite ni sape??


Status gaduh dgn BF:

  • eeee..menyakitkan hati btl la.. ko tipu aku lagi.. ckup la drama petang2 ko ni..
  • mcm s**l la ko ni.. aku sayang ko separuh nyawa ko blh curang dpn aku kn..

* gaduh dgn Bf/ GF x payah la nk bgtau 1 dunia. simpan dah la..setel sendiri2.. malu bhaaaiiii sume bnda nk cite..

Status Panjang2:

  • hari ini aku jalan kaki dari parking kereta dekat padang kawad, lepas tu naik tangga yg curam smpai berpeluh2. lalu pulak dekat cafe.. bau nasi lemak yang sgt membuka selera.. aku tgk jam, alamk! lagi 5 minit klas dah nk start. aku ambik nasi lmak cepat2, pegi bayar dekat kaunter lps 2 aku mkn cepat2.. kelam kabut aku mkan.. siap je makan, aku berlari pecut nk smpai ke kelas.. sampai shja di klas , class rep aku buat pngumuman kata klas batal. apelah nasib.. kalau la aku tau.. aku mkn dengan pnuh dedikasi tadi...
* haaa kau.. dah mcm karangan status die..


Status lirik Lagu:

  • Mencintai aku, dengan seadanya.. Mencintai mu dengan...
  • Dunia belum berakhir, bila kau putuskan aku. masih banyak teman2 ku disini menemaniku..
* konon lirik lagu tu masuk la dgn jiwa die.. lirik tu mengambarkan diri die la...

kalau aku, bajet x de org komen status aku tu, cpt2 aku remove.. aku x de la smpai post status sndri, like sndri, komen sndri.. waaaaa... syok sendiri kau..nnt kalau org komen menyakitkan hati mula la korg pun update status " kalau x suka dengan status aku jgn nk sibuk. FB aku suka hati aku la" maka keluarla ayat berupa SENTAP!! so fikir2 kan la..

Nota kaki: Maaf kalau ade yg terasa..

No comments:

Post a Comment