Thursday, June 5, 2014

18 hari selepas menjadi tunang Syafiq

18 May 2014.
Syukur Alhamdulillah dah jadi tunang Syafiq. everything goes well.
Tapi mcm tak best sebab KAKAK aku. yes! my only sister tak ada masa majlis tu.
dia warded the day before aku sarung cincin. sebab? dia slip disc..
sumpah sedih hari tu. mak pun asyik nangis je.
bayang kan hari aku tunang sepatutnya happy happy.. tapi mak aku lap air mata. mau aku x leleh air mata jugak?

tapi semuanya OK!

actually majlis risik dah buat 23 Mac 2014 hari tu lg.
buat petang ahad. family aku pun yang ade bangah, akak & Maklong.
dari belah syafiq yang ade umi, cik ana & ucu. bincang-bincang, sarung cincin.
Setel!

from the start Syafiq ajak aku tunang. aku buat preparation semua sendiri. aku pun buat majlis kecik je. kawan pun x jemput. yang ade cuma ila & sue je. memang simple.

VEIL & SHAWL
asalnya nak pakai shawl. aku pun beli kain chiffon dekat Nagoya semeter RM8.
aku guting buat halfmoon. jahit lace. jahit manik.
 Siap!
hasilnya aku buat veil.. HAHA
sebab tahap keyakinan aku nak pkai shawl tu x tinggi mana.
aku pakai tudung bawal je masa tunang.

HANTARAN
Dulang aku pinjam housemate aku je.
bunga-bunga semua aku pegi beli dengan syafiq.
aku gubah sendiri untuk hantaran dari pihak aku & pihak syafiq.
gigih aku balik keje gubah hantaran.
SIAP!

MINI PELAMIN
aku agak kecewa. aku mintak benda lain. lain yang aku dapat. tapi tak apa lah. abaikan.

CATERING
Ayah yang setel semua. aku bayar separuh.

MAKE UP
ucu Syafiq yang make up kan. memang aku puas hati la.. totally transform kot muka aku.

BAJU
baju lama masa aku jadi pengapit kakak aku kawen tahun 2012 dulu. muat lagi ok!

DOORGIFT
guna kertas pisang goreng yang coklat tu. isi dia rice chocolate. ni akak punya idea. dia yang buat.


ni kira summary je la yer.. nanti aku review satu satu..
apa yang aku Nampak lepas bertunang ni.
1. aku rasa dia dah tak kacau aku. aku rasa selamat.
2. Syafiq lebih caring & responsible.
3. bergaduh tu adat. tak bertunang pun gado. terpulang pada ego masing masing.



1 comment:

  1. yang penting tolak ansur.. tu je.. mane2 hubungan pon gitu.. hihi.. semoga panjang jodoh dan kekal sampai syurga insya'Allah..

    ReplyDelete