Sunday, October 12, 2014

Menjadi Perempuan

Menjadi perempuan!
Ko kena kuat.
Ko kena tabah!

Ko jangan mengharap orang yang ko sayang akan ada sentiasa.
No! Ini bukan novel. Ini dunia realiti.

Dia ulang 200 kali sehari dia cinta pun.
Belum tentu saat ko nak dia. Dia sudi nak dengar.
Sebab kata kata tak pernah seiring dengan perbuatan.

Dulu aku harap dia akan ada sentiasa.
Tapi itu angan semata.
Aku disini. Sorang. Aku kesana sorang. Aku pergi membeli sorang.
Aku pergi tempah sorang. Aku pergi majlis sorang.
Dan sekarang, aku dah terbiasa sorang.
Sampai hati jahat ni terdetik. Buat apa dia kalau aku bahagia sorang.

Nak diluah tak ada ruang. Nak disimpan terlalu penuh.
Biarla sampai basi nanti. Lama lama dibuang jugak.

Kalau kita rasa kita yang paling sorang.
Kita silap! Kita masih ada Allah. Itu pasti!!

Perempuan tu lembik. Tapi sampai masa dia paling keras macam besi.

No comments:

Post a Comment