Friday, June 27, 2014

cara menabung untuk kahwin

assalam semua..

Serious tak tajuk?
memang serious.. Tambah tolak darab bahagi lagi setahun nak kahwin. even tak tau lagi tarikh bila. tapi kalau tak menabung mana nak datang duit kan.

Caranya:
business!! ini adalah cara paling cepat. yer memang business ade turun ade naik. tapi bila dah turun tu cepat-cepat la bangun & naik. jangan terus turun merundum.

Even bertunang pun guna duit aku sendiri. tanpa bantuan lain. aku puas hati sebab semua hasil usaha aku. tambah tolak kira-kira barang hantaran, gubahan, veil, door gift, makan-makan hampir 2k habis.

Business apa aku buat??
1. SHAKLEE
2. BYCOUSINSS

SHAKLEE ni aku start March 2014. Bulan pertama join syukur sangat dah Nampak hasil. mula-mula join sebab nak makan sendiri supplement tu. sebab my SIL ade slip disc. die consistent makan Shaklee dan Alhamdulillah dia dah sihat. dah x perlu ambik injection setiap bulan lagi. so, aku decide untuk makan Shaklee sebab aku ade migraine yang SANGAT teruk. setiap minggu KONFEM kena. sebulan makan aku dah slowly ok. dah jarang kena.

Aku pun promote SHAKLEE dekat FB. Tak susah sekarang. sebab semua orang dah kenal Shaklee. tak perlu nak explain panjang-panjang. sebut je Shaklee mesti orang tau. dari situ aku Nampak dah masa depan dengan Shaklee ni. bulan pertama tu hasil jualan + bonus = RM***.**

SEE! aku tak perlu guna duit gaji aku untuk isi minyak kereta & bayar sewa rumah.
Bulan kedua sekali lagi aku tak perlu guna duit gaji untuk minyak kereta, Sewa rumah & service kereta. Nampak tak pertumbuhan income setiap bulan tu. duit gaji aku? selamat tanpa diusik.

INGAT! Allah takkan bantu kita kalau kita tak berusaha. Kau nak tapi Kau tak usaha. tau merungut je. memang takkan dapat. Usaha yang kecil tapi membuah kan hasil.

Caranya macam mana. PM aku Najihah Nordin 013 - 202 2634 untuk join Shaklee ni. Hanya RM75.00 sahaja seumur hidup awak-awak boleh:

1.  beli barang Shaklee dengan murah.
2. dapat Cash dengan setiap jualan.
3. Bonus setiap bulan dari Shaklee
4. MENABUNG UNTUK KAHWIN.

** hantaran kita pun ade Shaklee sebab Syafiq pelanggan setia Shaklee.

ESP, Alfalfa, Herbal Blend, B-Complex
 
 
 
BYCOUSINSS adalah projek terbaru. Ini adalah project bersama my cousin. Syukur Alhamdulillah sekarang ni dapat sambutan. tinggal beberapa helai je lagi tudung. Insyallah minggu depan akan deliver ke customer kain pulak. kain itu adalah pre-order. nanti dah dapat kain kite upload.
 
bycousinss

bycousinss

bycousinss

bycousinss

notakaki: selagi ade usaha, Insyaallah akan ade rezeki kita.


No comments:

Post a Comment