Tuesday, November 17, 2009

Al Fatihah...


hari khamis lbh kurang pkl 8.45 mlm dpt m
sg dari mak..
"nenek msuk hospital.dkt kecemasan.nenek muntah2."
masa tu jantung da laju...
2 mggu lps aku jmpa nenek ok lg..
cme badan kebas2..
aku rply msg mak.
"hospital mne?sape bwk? pkl brp mask wad?"
mak x rply...
ternanti2 msg dari mak..
hari jumaat..
bgn pagi..
nk g klas math kol 8.30..
g mndi..
br nk msuk blik..
nad jerit..
"gha...klas math batal"
aku tersenyum...
nasib baik blm siap pkai bju..
msuk blik tgk hp de miskol..
1 missed call from sue..
trus rsa x sdp ati..
knp sue call aku pg2 ni..
aku call die blk..
die nangis...
" g,,de sape2 call ko x??"
"x de"
"nenek da x de g..."
aku trus terduduk...
aku terdiam..
aku call mak..
mak srh blk..
aku x tau nk wat pe dl..
aku call dear..
dear tdo..
x pe..
sory kcau awk tdo..
aku cari nad..
mtk tlg nad hntr aku blk..
nad, fisz n aimi anta aku..
smpai kt t.light rmh aku..
van jenazah nenek btl2 dpn aku...
smpai rmh aku nmpak nenek..
nenek yg selama ni dgn aku..
selama 20 tahun ni..
aku x pnh jmpa arwah atok..
so aku de nenek je..
tp aku jmpa nenek da kaku..
da tutup mata..
da x blh wat ape2..
bygkn la..
aku ddk dkt dgn nenek aku selami ni..
dulu2 klau nenek nk soh aku g kdai nenek jerit je..
aku jgk la yg pijakkn blkg nenek klu nenek sengal2 bdn..
aku syg nenek..
aku smpat mandikan nenek..
tlg kapan kn nenek..
ye aku smpat berjasa buat kali yg terakhir..
aku kna kuat..
yg hidup pasti akn mati..
sekarang aku da x de nenek..
dgn sape lg aku nk berborak???
nek...
semoga roh mu dicucuri rahmat..
1 hari nnt kite akn berjumpa lagi...

*naji syg nenek sgt2...

No comments:

Post a Comment